Recenzie: De la zero la unu – Peter Thiel cu Blake Masters

 

„Tot ce este important pentru noi – universul, planeta, țara, compania, viața și acest moment – este singular. Sarcina noastră astăzi este să descoperim soluții singulare pentru a crea lucruri noi care vor face viitorul nu doar diferit, ci mai bun – să mergem de la zero la unu. Primul pas esențial este să gândești singur.”

Peter Thiel este omul care a cofondat, alături de Max Levchin și Elon Musk, PayPal în anul 1998, a deținut funcția de director executiv și a listat-o la bursă în 2002. A fost primul investitor extern la Facebook cu o participație de 10,2%, achiziționată în anul 2004, iar în prezent se afișează în continuare în consiliul de administrație al companiei.  De asemenea, a cofondat Plantir (o companie de software), a oferit finanțare pentru LinkedIn, Yelp și pentru multe alte startupuri în tehnologie.

Blake Masters a fost student la cursurile ținute de Peter Thiel la Facultatea de Drept de la Stanford. În 2012 notițele sale detaliate, luate din aceste cursuri, au devenit celebre pe internet.

„Primul pas pentru a gândi clar este să punem la îndoială ceea ce credem că știm despre trecut.”

De la zero la unu este o carte de business contemporană care poate oferi câteva sfaturi bune pentru startupuri și în care se pot găsi idei bune care pot fi puse în practică. Nu este o carte care să îți explice pas cu pas crearea și lansarea unui startup, ci mai degrabă o carte care îți oferă o perspectivă mai largă și mai modernă asupra unor noi idei sau tipuri de business.

Deși are notorietate și un feedback extrem de pozitiv, nu am găsit neapărat lucruri sau inspirație care să mă ajute în momentul actual, însă cu siguranță o să rămân cu câteva idei care-mi pot fi de folos în viitor. Totuși, mă bucur că am cumpărat și citit această carte – e un lucru benefic să studiezi și să analizezi sfaturile și ideile unor oameni care au reușit în afaceri. Din punct de vedere financiar, sunt cele mai bune investiții.

„Într-o companie, oameni ajung obsedați de competitorii lor pentru promovarea în carieră. Apoi și firmele devin obsedate cu competitorii lor pe piață. În toată această dramă, oamenii pierd din vedere ce contează cu adevărat și se concentrează, în schimb, pe rivalii lor.”

„Te poți aștepta ca viitorul să ia o anumită formă sau îl poți trata drept o incertitudine aleatorie. Dacă tratezi viitorul ca pe ceva definit, are logică să încerci să-l înțelegi în avans și să lucrezi să-l modelezi. Dar dacă te aștepți la un viitor indefint, condus de întâmplare, vei renunța la a mai încerca să-l stăpânești.”

„Când începi ceva, prima decizie, cea crucială, pe care o faci este cu cine pornești. Alegerea unui cofondator este ca o căsătorie, iar conflictul între fondatori este la fel de urât ca un divorț. Optimismul abundă la începutul fiecărei relații. Nu este romantic să te gândești în mod practic la ce se poate strica, așa că oamenii nu o fac. Dar dacă între fondatori apar diferențe ireconciliabile, compania devine victima.”

„Poate că tocilarii visează ca distribuția să fie ignorată, iar oamenii de vânzări să fie expulzați pe altă planetă. Și cu toții vrem să credem că ne putem lua singuri deciziile, că suntem imuni în fața tehnicilor de vânzări. Dar nu este adevărat. Toată lumea are câte un produs de vândut – indiferent dacă ești un angajat, un fondator sau un investitor. Este adevărat chiar și în cazul în care compania ta constă doar din tine și din computerul tău. Uită-te în jur. Dacă nu vezi oameni de vânzări, înseamnă că tu ești cel care vinde.”

Cumpără cartea din următoarele magazine:

de-le-zero-la-unu_coperta_intoarcepagina

LIBRIS (transport gratuit)

CĂRTUREȘTI

ELEFANT

LIBRARIE.NET

OKIAN (în engleză)

BOOKS-EXPRESS (în engleză)

BOOKCITY

eMAG

VEGIS

 Dacă ți-a plăcut articolul, acordă-i o apreciere, un comentariu sau răsplătește-mi munca cu o distribuire. Mulțumesc anticipat!

Robo Veres

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares

Adauga un comentariu

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Continutul protejat cu drept de autor!